מספיק לשחק עם הכסף של הציבור

על הכישלונות וההימורים של הטייקונים – אף אחד מאתנו לא צריך לשלם.

טייקונים מגייסים כסף מהציבור, וכשמגיע הזמן להחזיר – נעלמים, כשהפנסיות והחסכונות של האזרח הקטן מכסים, פעם אחר פעם, את החובות שלהם. כשאזרח פשוט חייב אפילו כמה אלפים בודדים, הוא מקבל עיקולים והוצאה לפועל – וכשטייקון חייב מיליארדים, הוא זוכה לוויתורים ותספורות חוב על חשבון הציבור. באותו הזמן, אותם טייקונים ממשיכים לגרוף רווחים עצומים בחברות האחרות שלהם.

לאורך השנים, התספורות האלה כבר עלו לציבור מיליארדים. לפי פרסומים בתקשורת, נוחי דנקנר למשל – כבר ביצע תספורות של 900 מיליון ₪; יצחק תשובה – של 2.15 מיליארד ₪. עידן עופר – תספורת של 1.4 מיליארד דולר.

אנחנו נאבקים בתופעה כבר שנים.

ניסחנו הצעת חוק שנועדה לשים סוף לתופעה וקידמנו אותה בקרב חברי הכנסת, וגם הצלחנו להשפיע על מסקנות הוועדה שדנה בנושא תספורות החוב בשנים עברו – מה שהצליח להביא לשיפור מסוים.

אבל את התופעה הזו צריך לעקור מן השורש. כל עוד טייקונים ימשיכו לקבל אשראי בלי שום חשבון ובניגוד להיגיון כלכלי, שוב ושוב נגיע למצב של "תספורת"  על חשבון הציבור. בשביל שהציבור יפסיק לשלם את מחיר חוסר האחריות שלהם – צריך מראש לא לאפשר להם לקבל אשראי מנופח על חשבוננו ללא כיסוי אמיתי.

לאחרונה חלו כמה התפתחויות חשובות

המאבק הציבורי בו היה לנו חלק גדול הצליח לבלום ניסיון של תספורת חוב של מיליארדים שתכנן הטייקון אליעזר פישמן. אחרי ההישג הציבורי החשוב הזה לחצנו כדי שתוקם ועדה שסוף סוף תדון בשורש הבעיה – האשראי חסר האחריות שהבנקים נותנים לטייקונים כמו פישמן ודומיו. לשמחתנו אכן הוקמה ועדת פישמן ההיסטורית שסוף סוף בודקת את כל הכשלים החמורים שהובילו לפרשה הזו ולפרשות דומות.

הוועדה הזו היא הזדמנות היסטורית לעקור מן השורש את התופעה שטייקונים עושים בכסף של הציבור כבתוך שלהם ונוהגים בחוסר אחריות – כשבסוף הציבור הוא זה שמשלם עליה.

אנחנו משתתפים באופן קבוע בדיוני הוועדה, מכינים ניירות עמדה מקצועיים, עורכים תחקירים מקיפים כדי להביא לנבחרי הציבור את הנתונים המדויקים והעדכניים ביותר, אנחנו אספנו גם הערות מהציבור כדי שסוף סוף בכירי הבנקים יצטרכו לענות על כל הטענות המוצדקות של הציבור.

המאבק הוא מתמשך ומורכב. העלויות של עבודת ההכנה המקצועית לדיוני הוועדה הן גבוהות, אינספור שעות של עבודת מחקר כלכלית ומשפטית מורכבת, קמפיין ציבורי נרחב כדי להביא את הדברים לידיעת הציבור ועוד ועוד.

כדי להמשיך את כל זה אנחנו צריכים אתכם.

מול הכסף הגדול של הטייקונים אנחנו צריכים ציבור רחב מאחורינו וגם חמצן כלכלי שיאפשר לנו להמשיך. אנחנו מתמודדים מול גופים מהחזקים ביותר במשק שיכולים לגייס לרשותם  כל עזרה שיצטרכו. היחידים שאנחנו יכולים לגייס לצד שלנו זה אתם – הציבור.

קוראים לשרת המשפטים להקים ועדת בדיקה בתיק רות דוד!

עתרנו לבג"צ מול איילת שקד – לא מוותרים על הקמת ועדת בדיקה לפרשת רות דוד!

מושחתים נמאסתם! הצטרפו אלינו למאבק בשחיתות!

הצטרפו אלינו למאבק בשחיתות! לא ייתכן שנבחרי ציבור שהורשעו בפלילים יחזרו לכהן בתפקיד ציבורי

תספורות חוב

מפרקים את הריכוזיות!

זה לא דנקנר, זה לא פישמן, זה לא תשובה. זו השיטה – והגיע הזמן לשנות אותה! שוב באה השעה להשמיע את קולנו, האזרחים. מול המומחים הגדולים, מול כלכלני משרד האוצר, מול הלוביסטים בכנסת ובעיקר מול הטייקונים, הגיע הזמן לומר בקול ברור – לא עוד.

אסדת גז

מושחתים נמאסתם! הצטרפו אלינו למאבק בשחיתות!

אנחנו מבהירים לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת ולכל הפקידים במשרד האוצר: לא הצבענו בבחירות האחרונות לא ליצחק תשובה ולא לאף טייקון אחר. הנבחרים חייבים לדאוג לאינטרסים של 8 מיליון אזרחים לפני שהם דואגים לכמה טייקונים.