אבירי איכות השלטון לשנת 2014

ednaarbel[1]

הרשות השופטת – השופטת בדימוס עדנה ארבל

פרקליטת המדינה לשעבר ושופטת בית המשפט העליון בדימוס

בהוקרה על פועלה כפרקליטת המדינה וכשופטת בית המשפט העליון בישראל; על מאבקה ארוך השנים להגנה על שלטון החוק ועל טוהר המידות בשירות הציבורי, בין היתר, בקידום אכיפת החוק באופן שוויוני אף על אנשי ציבור; על עשייה משפטית וציבורית נאמנה ללא מורא  ועל ההגנה על אוכלוסיות מוחלשות. 

על כל אלה ,

מוענק לשופטת בדימוס עדנה ארבל אות אבירת איכות השלטון בקטגוריית הרשות השופטת לשנת 2014.

galonzehava[1]

הרשות המחוקקת – ח"כ זהבה גלאון

חברת כנסת וראשת מפלגת מרצ

בהוקרה על פעילות ציבורית ענפה זה שנים רבות, למען זכויות האדם, לקידום זכויות חברתיות ודאגה למוחלשים ולהשרשת ערך השוויון האזרחי בכלל והשוויון המגדרי בחברה בפרט;  על מאבקה למען האינטרסים של הציבור בתחומי הכלכלה והחברה. ח"כ גלאון היא פרלמנטרית נמרצת ובלתי מתפשרת, אשר עמדה בחזית המאבק בריכוזיות במשק והיא פועלת ללא לאות למען צדק חלוקתי, לתיקון עוולות  ולצמצום פערים כלכליים בחברה בישראל.

על כל אלה,

מוענק לח"כ זהבה גלאון אות אבירת איכות השלטון בקטגוריית הרשות המחוקקת לשנת 2014.

ladormoshe[1]

הרשות המבצעת – עו"ד משה לדור

פרקליט המדינה לשעבר

בהוקרה על פעילותו רבת השנים בפרקליטות מחוז ירושלים ובפרקליטות המדינה; על קידום המאבק בארגוני הפשיעה ועל מאבק עיקש ובלתי מתפשר למיגור השחיתות. עו"ד לדור פעל לאכיפת החוק ולמיצוי הדין הפלילי גם בתיקים מורכבים וסבוכים, גם נגד נבחרי ציבור ובכירים בשירות הציבור. עו"ד לדור פעל ללא מורא, מתוך מסירות לשלטון החוק החוק ומתוך אמונה בצדקת המאבק, כדי להנחיל נורמות שלטוניות ראויות ולמען חברה מתוקנת, גם למול לחצים וכוחות שניסו להצר את צעדיו.

על כל אלה,

מוענק לעו"ד משה לדור אות אביר איכות השלטון בקטגוריית הרשות המבצעת לשנת 2014.

ariepaz[1]

הרשות מבקרת – אריה פז

מבקר משרד הבריאות לשעבר

בהוקרה על פעילותו רבת השנים כמבקר משרד הבריאות. במשך 32 שנות עבודתו המסורה הפך מר פז לאחד הבולטים והחשובים בין מבקרי הפנים במשרדי הממשלה ונלחם ללא חת וללא ליאות בשחיתות השלטונית. את הליכי הביקורת כמבקר ניהל מר פז ללא משוא פנים, גם נגד צמרת משרדו ונגד גורמים רבי כוח והשפעה –  מנהלי בתי חולים, רופאים בכירים ומנהלי מחלקות. בזכות ביקורות אלו נפתחו חקירות פליליות נגד גורמים מושחתים, תוקנו ליקויים ונקבען נורמות התנהלות תקינות. מר פז פעל מתוך מחויבות אישית ואכפתיות אמיתית, הן לתיקון הליקויים, הן להגנה על עובדים שחשפו את הליקויים ומעל הכל – לתיקון תחלואי מערכת הבריאות לרווחת הציבור כולו.

על כל אלה ,                                                                             

מוענק למר אריה פז אות אביר איכות השלטון בקטגוריית הרשות המבקרת לשנת 2014.

mohamadalhnberi[1]

הרשות מקומית – ד"ר מוחמד אלנבארי

ראש המועצה המקומית חורה בהוקרה על פועלו המרשים כראש מועצה למען תושבי חורה שבנגב. על הישגיו הרבים בפעילותו לקידום החינוך בקרב אוכלוסיה מוחלשת, שהביאה לידי שיפור ניכר באחוז הזכאים לבגרות בקרב ילדי היישוב חורה, לירידת רמת האלימות בקרב צעירים ביישוב ולפתיחתן של מסגרות חינוכיות חדשות המעניקות הזדמנויות לבני ובנות המגזר הבדואי. פעילותו הפוליטית-מקומית של ד"ר אלנבארי מבקשת להביא לידי שינוי של ממש במציאות חייהם של תושבי חורה ולהפיכת היישוב למודל לניהול של רשות מקומית, לא רק במגזר הבדואי אלא בקרב הרשויות המקומיות בכלל. על כל אלה, מוענק לד"ר מוחמד אלנבארי אות אביר איכות השלטון בקטגוריית רשות מקומית לשנת 2014.
sharonshporer[1]

תקשורת ועיתונאות – שרון שפורר

תחקירנית מערכת עיתון "TheMarker"

בהוקרה על פועלה של הגב' שפורר כעיתונאית וכתחקירנית למען מערכת ציבורית איכותית, יעילה ונקייה משחיתות; על עמידתה על זכות הציבור לדעת ועל תרומתה לתקשורת ביקורתית המעוררת שיח ציבורי על התנהלות השלטון. הגב' שפורר יזמה תחקירים מרכזיים וחשובים בתחום הכלכלי-חברתי, במקצועיות, בנחישות וללא מורא. כתיבתה של גב' שפורר מעמיקה, מקצועית וביקורתית. הגב' שפורר נאלצת להתמודד עם מערכת לחצים ואף עם ניסיונות לפגוע ביושרתה המקצועית מצד בעלי אינטרסים ונציגיהם, אך היא שבה ועומדת איתנה מולם, תוך חשיפת  הציבור לקשיים העומדים לפני עיתונאים חוקרים.

על כל אלה,

מוענק לגב' שרון שפורר אות אבירת איכות השלטון בקטגוריית תקשורת ועיתונאות לשנת 2014.

Portrait_Placeholder

חושף שחיתות – רפי רותם

חוקר רשות המסים לשעבר

בהוקרה על פועלו כנגד שחיתות במערכת הציבורית ועל מאבק ארוך שנים, חסר פשרות, להוצאת האמת לאור. תלונותיו של מר רותם ושל עמיתיו מרשות המסים הובילו לחשיפת פרשיות שחיתות, מהחמורות שניתן להעלות על הדעת. על אף הקשיים הרבים , עמד מר רותם איתן בפני מכשולים רבים והתנכלויות קשות, אשר שינו את חייו מן הקצה אל הקצה.כל זאת, כדי להביא לעקירת נורמות מושחתות מן המערכת הציבורית. בפועלו ובעמידתו האיתנה מהווה מר רותם סמל למאבק בשחיתות ואינו מניח לחשדות לפגיעה בטוהר המידות לרדת מסדר היום הציבורי.

על כל אלה ,

מוענק למר רפי רותם אות אביר איכות השלטון בקטגוריית מאבק חברתי למען טוהר המידות ואיכות השלטון לשנת 2014 .

dapnilif[1]

מאבק ציבורי חברתי – דפני ליף

יוזמת המחאה החברתית בקיץ 2011 ופעילה חברתית

בהוקרה על פועלה בזירה הציבורית למען האינטרסים של תושבי המדינה, על הצתת אש המחאה האזרחית; על המאבק ביוקר המחיה ובתחלואי המשק; על קידום אזרחות פעילה; על התמדה במאבקים חברתיים, תוך ניצול הכלים שעמדו לרשותה כדי  להעלות  את הנושאים על סדר היום הציבורי; על האמונה בכוחם, בזכותם ובחובתם של אזרחים להשפיע ולשנות.

על כל אלה,

מוענק לגב' דפני ליף אות אבירת איכות השלטון בקטגוריית מאבק חברתי למען טוהר המידות ואיכות השלטון לשנת 2014.

danigold[1]

צבא וביטחון – תא"ל (במיל') דני גולד

מפתח מערכת כיפת ברזל

בהוקרה על פועלו במערכת הביטחון משך שנים ארוכות, על תרומתו להגנת העורף הישראלי ולהצלת חייהם של תושבי ישראל בעיתות מלחמה. מר גולד הינו אחד הישראלים האחראים במידה רבה להצלחה האדירה של מיזם "כיפת ברזל". מר גולד ומפתחי מערכת "כיפת ברזל", ועמם הלוחמים המפעילים אותה, הינם מופת ומקור גאווה למדינת ישראל בזכות המעוף, התעוזה, הנחישות והמקצועיות המאפיינים את "כיפת הברזל".

על כל אלה,

מוענק לתא"ל (במיל')דני גולד אות אביר איכות השלטון  בקטגוריית צבא וביטחון לשנת 2014.

Portrait_Placeholder

אות החוסן הלאומי – תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון

בהוקרה על התנהלותם של תושבי המועצה, עובדי המועצה ונבחרי הציבור העומדים בראשה, אשר בקיץ האחרון ניצבו שוב  בחזית הלחימה של מדינת ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", תחת התקפה קשה הן מהאוויר והן מהיבשה, באחריות, בסולידריות ובערבות הדדית. תושבי המועצה ועובדיה מלמדים אותנו מהם כוח עמידה, רעות וציונות ובמסירותם למדינת ישראל ולערכיה הם משמשים מופת לכול אזרחי המדינה.

על כל אלה מוענק לתושבי המועצה האזורית חוף אשקלון אות אביר איכות השלטון בקטגוריית חוסן לאומי לשנת 2014

Portrait_Placeholder

תושבי המועצה האזורית שער הנגב

בהוקרה על התנהלותם של תושבי המועצה, עובדי המועצה  ונבחרי הציבור העומדים בראשה, אשר בקיץ האחרון ניצבו שוב  בחזית הלחימה של מדינת ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", תחת התקפה קשה הן מהאוויר והן מהיבשה, באחריות, בסולידריות ובערבות הדדית. תושבי  המועצה ועובדיה מלמדים אותנו מהם כוח עמידה, רעות וציונות ובמסירותם למדינת ישראל ולערכיה הם משמשים מופת לכל אזרחי המדינה.

על כל אלה מוענק לתושבי המועצה האזורית שער הנגב אות אביר איכות השלטון בקטגוריית חוסן לאומי לשנת 2014.

Portrait_Placeholder

תושבי המועצה האזורית שדות נגב

בהוקרה על התנהלותם של תושבי המועצה, עובדי המועצה בראשן ונבחרי הציבור העומדים בראשה, אשר בקיץ האחרון ניצבו שוב העורף בחזית הלחימה של מדינת ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", תחת התקפה קשה הן מהאוויר והן מהיבשה, באחריות, בסולידריות ובערבות הדדית. תושבי המועצה ועובדיה מלמדים אותנו מהם כוח עמידה, רעות וציונות ובמסירותם למדינת ישראל ולערכיה הם משמשים מופת לכל אזרחי המדינה.

על כל אלו מוענק לתושבי המועצה האזורית שדות נגב אות אביר איכות השלטון בקטגוריית חוסן לאומי לשנת 2014.

Portrait_Placeholder

תושבי המועצה האזורית אשכול

בהוקרה על התנהלותם של תושבי המועצה, עובדי המועצה והעומדים בראשן, אשר בקיץ האחרון ניצבו שוב בקו חזית העורף של מדינת ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", תחת התקפה קשה הן מהאוויר והן מהאדמה, באחריות, בסולידריות ובערבות הדדית. תושבי המועצות ועובדיהם מלמדים אותנו מהם כוח עמידה, רעות וציונות ובמסירותם למדינת ישראל ולערכיה משמשים הם מופת לכלל אזרחי המדינה.

על כל אלו מוענק לתושבי המועצה האזורית אשכול  אות אביר איכות השלטון בקטגוריית חוסן לאומי לשנת 2014

Portrait_Placeholder

תושבי העיר שדרות

בהוקרה על התנהלותם של תושבי העיר, עובדי העיר בראשן ונבחרי הציבור העומדים בראשה, אשר בקיץ האחרון ניצבו שוב בחזית הלחימה של מדינת ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", תחת התקפה קשה הן מהאוויר והן מהיבשה, באחריות, בסולידריות ובערבות הדדית. תושבי העיר ועובדי מלמדים אותנו מהם כוח עמידה, רעות וציונות ובמסירותם למדינת ישראל ולערכיה הם משמשים מופת לכל אזרחי המדינה.

על כל אלה מוענק לתושבי העיר שדרות אות אביר איכות השלטון בקטגוריית חוסן לאומי לשנת 2014.