אבירי איכות השלטון לשנת 2015

Portrait_Placeholder

הרשות השופטת – כב' השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) ונציב תלונות הציבור על שופטים
בהוקרה על פועלו כשופט בית המשפט העליון בישראל; על קריירה ארוכה במערכת המשפט למען אכיפת החוק; על פיתוח דיני חופש הביטוי ועמידה על חופש העיתונות; על שירותו כנציב תלונות הציבור על שופטים ועל השקעתו בהוראה לדור הבא של משפטנים ומשפטניות. 
במהלך שנות ישיבתו על כס המשפט, שפט את העם במגוון ענייניו ומצוקותיו, הגן בחריפות על שוק הדעות והרעיונות החופשי ועמד על חשיבות חירות הביטוי כחלק מהחירות האינדיבידואלית של כל פרט בחברה הישראלית וכבסיס מרכזי לקיומו של הליך דמוקרטי ראוי

OrlyLevi[1]

הרשות המחוקקת – ח"כ אורלי לוי-אבקסיס

חברת כנסת מטעם מפלגת "ישראל ביתנו"
בהוקרה על פעילות ציבורית ענפה למען  חוסנה של החברה בישראל ושל המשק במדינה;
על העלאתה על נס את זכויות הילדים והנוער; על קידום שוויון חברתי-כלכלי וצמצום הפערים בחברה. ח"כ לוי-אבקסיס היא פרלמנטרית מסורה ונמרצת אשר מפגינה מחויבות בלתי מתפשרת לציבור הישראלי ולקידום יוזמות חברתיות; עומדת באומץ על עקרונותיה, תוך מאבק בעוולות חברתיות וקידום האינטרסים של כלל הציבור הישראלי, ומהווה דוגמה ומופת לעבודה 
פרלמנטרית מקצועית ומחוייבת לערכים.

oritfarkash1[1]

הרשות המבצעת – עו"ד אורית פרקש-הכהן

יו"ר רשות החשמל
בהוקרה על עבודתה המסורה כמאסדרת (רגולטורית) בישראל; על הנאמנות לציבור הישראלי ולאינטרס הציבורי; על מאבקה כנגד ביצור מעמדו של מונופול הגז ועמידתה על הורדת מחירי החשמל לצרכנים ועל מאבק עיקש כנגד כוחות גדולים וחזקים אשר פעלו להשתיקה. 
במהלך כהונתה כיו"ר רשות החשמל, היוותה עו"ד פרקש-הכהן אות ומופת לעובדי ציבור ולגופי אסדרה בעצם עמידתה על עצמאות המאסדרים, למען הגשמת האינטרסים של הציבור, גם למול ללחצים כבדים שהופעלו עליה וגם משהובהר לה, כי תיאלץ לשלם מחיר כבד על פועלה.

Hilla[1]

רשות מבקרת – כב' השופטת (בדימוס) הילה גרסטל

 נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות
בהוקרה על שירות ציבורי מסור, משמעותי ונאמן כשופטת, כמקימת ונשיאת בית המשפט המחוזי-מרכז; על עמידה איתנה על העקרון, לפיו אין גוף החף מביקורת; על עבודת הקמה מרשימה, יעילה ועניינית של גוף ביקורת חדש וחיוני מאין כמותו. בתבונתה, בנמרצותה ובמחויבותה העמוקה לעקרונות של תקינות ולערכי זכויות אדם תורמת כב' השופטת (בדימוס) גרסטל תרומה ייחודית לשיפור ולייעול התנהלות מערך התביעה, למען תפקודו התקין והגברת אמון הציבור בו.

zoabi[1]

רשות מקומית – ג'יידא רינאווי זועבי

מנכ"לית עמותת אינג'אז – מרכז מקצועי לקידום הרשויות המקומיות הערביות
על פעילות נמרצת למען מינהל תקין בשלטון המקומי הערבי, לצד מאבק למען שוויון אזרחי בישראל; 
על מתן כלים וידע שיביאו לשינוי ניהולי וערכי; על קידום שיתוף הציבור ושקיפות ועל יוזמה אזרחית המביאה לשינוי חברתי אמיתי בשלטון המקומי. עמותת אינג'אז, בראשותה ובהובלתה של 
גב' רינאווי-זועבי, קידמה פרויקטים רבים ומצליחים, ביניהם פרויקט ליווי רשויות ערביות בתהליכי הפיתוח הכלכלי והקמת מועצות נשים בכפר קאסם וירכא.

MosheLichm[1]

תקשורת ועיתונאות – משה ליכטמן

עיתונאי ותחקירן במערכת העיתון "גלובס"
בהוקרה על פועלו של מר ליכטמן כעיתונאי וכתחקירן חרוץ ונמרץ למען מערכת ציבורית נקייה משחיתות ומקשרי הון-שלטון; על עמידתו על זכות הציבור לדעת; על כתיבה ביקורתית המעוררת שיח ציבורי על התנהלות גורמי השלטון ואישי ציבור ועל סיקור וחשיפת מגוון נושאים הנוגעים למינהל התקין בישראל. הוא מקדם תחקירים מרכזיים ומשמעותיים בתחום הון-שלטון, חושפי שחיתות והתנהלותם של אנשי ציבור בנחישות וללא מורא. מר ליכטמן אינו מסתפק בתחקיר וכתיבה אלא מלווה את מושאי תחקיריו, תומך בחושפי שחיתות ופועל למענם.

yaalon[1]

אות היושרה הפוליטית – השר משה (בוגי) יעלון

שר הביטחון
בהוקרה על שירות ציבורי מפואר וארוך שנים; על כהונה אחראית ושקולה; על עמידתו הברורה נגד התבטאויות בלתי ראויות והתנהלות פסולה של אישי ציבור ועל נסיונו לשמור על שיח ציבורי מכובד ולא מבזה. לאורך כהונתו כשר וחבר כנסת מהווה השר יעלון דוגמה אישית בפוליטיקה הישראלית. הקפדתו על שלטון החוק, יושרתו הפוליטית ואורח חייו האישי ראויים לציון והערכה.

locker[1]

צבא וביטחון – אלוף (במיל') יוחנן לוקר

ראש הועדה לבחינת תקציב הבטחון
בהוקרה על תרומתו בשירות צבאי ארוך שנים לביטחון ישראל; על התגייסותו לעמוד בראש ועדה החיונית לתפקודה התקין של מערכת הביטחון ועבודת תחקיר מסורה שביצע במסגרתה, תוך הדיפת לחצים ותכתיבים. ועדת לוקר והאלוף (במיל') לוקר בראשה, עסקה במגוון נושאים חשובים ביותר, לרבות נושא כח האדם והפנסיות הצבאיות, שקיפות ובקרה במערכת הצבאית וגובה תקציב הביטחון.
 דו"ח הועדה כלל מסקנות אמיצות ומשמעותיות לתפקודה של מערכת הביטחון.

yoelnew[1]

מאבק חברתי ציבורי למען טוהר המידות – יואל נוימן

חושף השחיתות בחברה הכלכלית שומרון
בהוקרה על שליחותו הציבורית ושירותו ארוך השנים כדירקטור מתנדב בחברה הכלכלית; על חשיפה אמיצה של מעשי שחיתות ומינהל בלתי תקין, תוך נקיטת סיכון גדול ונשיאה בנטל כלכלי וחברתי כבדים ועל עמידה איתנה מול בכירי החברה הכלכלית ומאבק מתמשך להוצאת הצדק לאור. 
במסגרת מאבקו, ביקש מר נוימן לנקוט צעדים קשים נגד מי שלטענתו היה מעורב בשחיתות הקשה ובהתנהלות הלא-תקינה בחברה הכלכלית. בתגובה הודח נוימן בהינף יד מן הדירקטוריון אך פועלו הוביל לבסוף לחקירה פלילית, הגשת כתבי אישום כנגדם ולחשיפת השחיתויות בחברה לעיני כל.

tzvikak[1]

מאבק חברתי ציבורי למען טוהר המידות – רב חובל צביקה כפיר

לוחם למען מינהל תקין בנמל אשדוד
בהוקרה על מאבק נחוש להשרשת נורמות של מינהל תקין בחברת נמל אשדוד למרות הפגיעה בכבודו ובזכויותיו; על עמידה איתנה בלחצים תוך שמירה על עקרונות של טוהר המידות; ועל פועלו למען חברה נקייה משחיתות. רב החובל כפיר פעל כנגד התנהלות בלתי תקינה בחברה, ובגין פעולות אלו סבל התנכלויות מצד גורמי בעלי כח בנמל אשדוד שאף הובילו לניסיון לפטרו בהליך בלתי תקין. 
על אף המחיר האישי הכבד ששילם הוא ממשיך לפעול למען חברה ערכית ותקינה.

BarakMadina[1]

חינוך ואקדמיה – פרופ' ברק מדינה

מומחה למשפט חוקתי באוניברסיטה העברית בירושלים
בהוקרה על שנים ארוכות של מחקר בתחום המשפט הציבורי; על השכלת דורות של משפטנים; על עיסוק אקדמי נמרץ בנושאים המצויים בלב ליבה של הדמוקרטיה וניתוחם המעמיק. פרופ' מדינה מלמד מזה שנים ארוכות דורות של סטודנטים צעירים למשפטים את קורס המבוא למשפט הציבורי – "משפט חוקתי", ובין היתר חיבר יחד עם פרופ' אמנון רובינשטיין את ספר היסוד בתחום זה. בין יתר נושאי המחקר בהם עוסק פרופ' מדינה, ניתן למצוא נושאים בעלי חשיבות ציבורית והשפעה על המשק והחברה. כך בענייני מימון ציבורי, הפרטה, וניתוח כלכלי של מדיניות ציבורית, לצורך קידום איכות השלטון.