אבירי איכות השלטון לשנת 2020

בקטגוריית הרשות השופטת:
כב׳ השופטת (בדימוס) אילה פרוקצ׳יה

שופטת בית המשפט העליון בדימוס

בהוקרה על ביצור מעמד שלטון החוק כערך עליון שאינו נדון רק בעולם האקדמי אלא פועל בעולם המעשה; על עצמאות ואומץ משפטיים; על היותה כמצפן משפטי ושיפוטי במחוזות בהם ניטש מאבק לשימור הדמוקרטיה; על עיגון החירות להשמיע והזכות לשמוע במשפט הישראלי.

בקטגוריית הרשות המחוקקת:
ע׳דיר כמאל מריח

חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד״ ו״כחול לבן״

בהוקרה על יציקת תוכן ערכי לפרלמנטריזם רדוד שנשחק בציניות; על בחירה קשה בערכיות תחת החלופה הנוחה של האינטרסנטיות; על ניפוץ תקרות זכוכית מגדריות ועדתיות; על כך שהזכירה, כי דמוקרטיה הינה שלטון העם ולא רק שלטון הרוב.

בקטגוריית הרשות המבצעת:
עו"ד דינה זילבר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט ציבורי-מנהלי לשעבר

בהוקרה על שליחות אמיצה לחיזוק מעמדם של "שומרי הסף" וייצוג האינטרס הציבורי; על יציקת מובן ותוכן למשפט המנהלי ככלי אופרטיבי לביצור טוהר המידות; על סלילת דרך לתיקון סדרי המנהל; על עמידה איתנה וללא מורא כנגד ניסיונות לפגוע במערכת המשפט.

בקטגוריית הרשות המקומית:
ד״ר עליזה בלוך

ראש עיריית בית שמש

בהוקרה על שיח רענן של שיתוף פעולה בשלטון המקומי; על הצבת דוגמה אישית ראויה לניהול תעמולת בחירות נקייה; על התושייה לכנס יחד את הטוב המשותף בעיר מורכבת; על התבונה למנף את הגיוון ולא להיכוות מן הפילוג.

בקטגוריית תקשורת ועיתונאות:
אביעד גליקמן

עיתונאי, כתב לענייני משפט בחדשות 13

בהוקרה על הגשמה נטולת פניות של זכות הציבור לדעת; על נאמנות ללא מורא לתפקידה של תקשורת חופשית בדמוקרטיה מתוקנת; על קידום מודעות הציבור למידותיהם של נבחריו; על פרסום אמיץ של עשיית משפט, על מנת שהצדק ייראה ולא רק יישמע.

בקטגוריית מאבק חברתי-ציבורי:
אור-לי ברלב

עיתונאית עצמאית ואקטיביסטית

בהוקרה על התמסרות בלתי רגילה למען רעיון שיתוף הציבור במעשי נבחריו; על עידוד התעוררות אזרחית גאה ואמיצה; על הדהוד בלתי פוסק ושיקוף של אותן אמיתות מטרידות הפוגעות באינטרס הציבורי; על  שליחות בלתי נלאית כ"כלבת השמירה" של הדמוקרטיה.

בקטגוריית צבא וביטחון:
אלוף (מיל׳) עמוס גלעד

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון לשעבר

בהוקרה על חתירה ליעד בכוח התבונה ולא בכוח הזרוע; על ניקיון האינטרס הצבאי והתרחקות מהצרכים הפוליטיים; על אומץ הלב בהבעת דעותיו כמתריע בפני הקברניטים;  על העדפת שיתוף הפעולה ועל ניתוב מדיניות ביטחונית לא לחרחור המלחמה אלא לאורו של השלום.

בקטגוריית מאבק למען טוהר המידות:
רו״ח פרדי טהר

חושף שחיתות

בהוקרה על גילוי יושרה יוצאת דופן בשמירה על כספי ציבור ועל פעילות עיקשת למען התנהלות מקצועית ראויה מצד הרשות; על סירוב להשלים עם מנהל פגום בסביבת עבודה שהורגלה בו; על נכונות בלתי מתפשרת להשמעת קול צלול של אמת בסביבה אינטרסנטית ובלתי ערכית.

בקטגוריית מאבק למען טוהר המידות:
רס״ר מקסים דרקץ

חושף שחיתות

בהוקרה על עין פקוחה שאינה נעצמת מול הפגיעה בזכויות אדם; על מאבק אישי ותשלום מחיר כבד למען שמירת זכויותיהם של אסירים ועצירים; על כך שנשא ראש מתחתיתם של ביבים לשם תיקון עולם; על הרמת נס חשיפת השחיתות במסדרונות זרועות הביטחון.

בקטגוריית אקדמיה:
פרופ׳ יניב רוזנאי

פרופסור למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה

בהוקרה על תרומה מחקרית פורצת דרך למשפט החוקתי בישראל ובעולם; על נטיעת יסודות רעיוניים, בהם גלומה תקווה לדמוקרטיזציה מתקדמת של סדרי הממשל, מעבר לדפי הספר; על חרישת האדמה לקראת צמיחת איכות השלטון בישראל.

בקטגוריית תרבות וחינוך:
התוכנית ״ארץ נהדרת״

תוכנית בידור וסאטירה, קשת 12

בהוקרה על הצעת מודל תרבותי לביקורת שלטונית; על העיקשות שלא לוותר על תוכן ציבורי לשם שידור תוכן בידורי; על שמירה על חופש הביטוי; על אמירת אמת ציבורית שלא תמיד נעימה לאוזן ועל יצירת שיח ציבורי נוקב; על הפחת רוח חדשה ברעיונות ישנים של איכות שלטון בארץ נהדרת.