פרשות אריה דרעי

אריה_דרעי
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

דרעי הוא השר היחיד שהורשע בפלילים וישב בכלא, ולאחר שחרורו חזר לכהן כשר בממשלה – מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם (חוץ מהודו) בה שר שהורשע בפלילים חזר לתפקידו.

אריה דרעי –יו"ר מפלגת ש"ס המשמש כשר הפנים, כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וכחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. דרעי כיהן כשר הפנים בין השנים 1993-1988, אך הורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, והוטל עליו קלון – אות הפוסל את המורשע מלכהן במשרות ציבוריות שונות במשך שבע שנים.

לאחר הגשת כתב האישום נגדו ב-1993, דרעי המשיך לכהן כשר הפנים, אך התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בעניינו. עתירה זו הביאה לקביעה של בית המשפט העליון כי שר אינו יכול להמשיך בתפקידו כשכתב אישום מרחף מעל ראשו – קביעה שהפכה להלכה משפטית מחייבת שבזכותה עד היום, שר שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות חייב להתפטר מתפקידו, או שראש הממשלה חייב להדיחו.

לאחר שהורשע, ריצה את עונש המאסר ולאחר שהסתיימה תקופת הקלון שלו, חזר דרעי לכנסת ב-2013 כיו"ר ש"ס, וב-2015 מונה לשר הכלכלה והתפטר מתפקידו בסוף אותה שנה. התפטרות זו הגיעה באופן מעט תמוה, על רקע העובדה שדרעי התנגד למתווה הגז, והתפטרותו הביאה דווקא להפעלתו. ב-2016 דרעי מונה שוב לשר הפנים – בדיוק אותו המשרד בו כיהן כשביצע את העבירות בגינן הורשע (התנועה עתרה נגד מינויו של דרעי לשר לבג"ץ – אולם לצערנו העתירה נדחתה).  דרעי הוא השר היחיד שהורשע בפלילים וישב בכלא, ולאחר שחרורו חזר לכהן כשר בממשלה – מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם (חוץ מהודו) בה שר שהורשע בפלילים חזר לתפקידו.

בשנת 2016 פורסם שהיועמ"ש, אביחי מנדלבליט, פתח בחקירה פלילית חדשה נגד דרעי. בנובמבר 2018 פרסמה המשטרה כי יש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד דרעי בגין מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

אז במה הפעם הסתבך דרעי?

אחד החשדות שעלו, עפ"י הפרסומים, הוא שימוש לצרכים אישיים בכספים שנתרמו לעמותה בראשות אשתו. כמו כן פורסם שעלו חשדות שהתערב כשר פנים לטובת איש עסקים המקורב אליו, בסכסוך משפטי בין עיריית רמת השרון לכפר הירוק – זאת לאחר שקיבל מאותו איש עסקים, עפ"י הפרסומים, הלוואה על סך 200 אלף שקלים. יתרה מזאת, פורסם כי ישנם חשדות נוספים, על פיהם דרעי לא דיווח כחוק על הכספים שקיבל ועל רכושו.

בנוסף התפרסם שעלו נגד דרעי גם חשדות שעשה עסקאות נדל"ן עם אחיו, שלמה, והעביר לו דירות תוך שהשווי שדווח עליו לרשות המיסים נמוך מהשווי האמיתי שלהן. דרעי גם נחשד, עפ"י הפרסומים, שבעסקה בנוגע לווילה ביישוב ספסופה שבגליל העליון, רשם דרעי את הנכס על שם בתו וחתנו, כדי להימנע מתשלום מס.

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד