חיים כץ והפרשות בהן מעורב

חיים כץ
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

בשנת 2016 החלו לצאת פרסומים על-פיהם שר העבודה והרווחה, חיים כץ, חשוד בשתי פרשות הקשורות לתעשייה האווירית, בעת שכיהן כיו"ר ועד העובדים שלה.

במסגרת הפרשה הראשונה, עפ"י הפרסומים, חשוד כץ כי בעת שכיהן כיו"ר הוועד עובדים בתעשייה האווירית אילץ עובדים להתפקד ולהצביע עבורו בפריימריז בליכוד, כאשר ישנן, עפ"י הפרסומים, עדויות המתארות איומים בפיטורים, פגיעה בשכר, עיכוב קידום ועוד – והכל לצורך חיזוקו של כץ בליכוד.

בנוגע לפרשה השנייה, פורסם כי ישנם חשדות לניצול עובדים ומשאבים של התעשייה האווירית לתועלתו האישית של כץ. על פי הפרסומים, ישנו חשד שהשר חייב עובדים לשפץ את בית בנו, יאיר, ללא שניתנה להם תמורה כספית או הברירה לסרב לבקש. בנוסף התפרסם שישנם חשדות לאי-סדרים בקבלת ותיעוד כספים. עפ"י הפרסומים, ישנן עדויות לכך שבחברת התעשייה האווירית העלימו עין מהנושאים.

לאחרונה הוגש דוח חמור של מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, שמתייחס למעורבותו של כץ בהליכים משמעתיים של עובדי החברה ולחצים שהפעיל בנושא. בכירה בדירקטוריון, יו"ר ועדת הביקורת, צוטטה: "התחושה היא שחיים כץ מנהל את החברה". כמו כן, מהדוח עולה כי בקופת ועד העובדים היו יתרות כספיות של כ-100 מיליון שקלים. עפ"י הפרסומים על הדוח, כץ הסביר לאנשי המבקר את הסכומים בכך שאמר: "כסף לבן ליום שחור".

עפ"י הדוח, הכסף בקופת הוועד הגיע משני מקורות: כסף שהעבירה מדי שנה החברה, וגביית דמי ועד מהעובדים. מהביקורת בדוח עלה כי במשך שנים רבות 60%-65% מהכספים שימשו ל"הוצאות משרד", כלומר – הוצאות שכר של עובדי הוועד ומקצתם הוזרמו לפעילויות רווחה ותרבות להן מיועדים. בנוסף לכך, חלק ניכר מהשימוש בכספים הוקצה לצורך מתן הטבות לחלק מהעובדים, על אף שהטבות אלה אינן מגיעות להם – בין היתר רכב צמוד, תשלום על שעות נוספות או תשלום ללא תרומה לחברת התעשייה האווירית.

 

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד