פרשות אפי נוה

אפי נווה בלוג
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

עורך הדין אפי נוה שימש כראש לשכת עורכי הדין בין השנים 2019-2015 ובמסגרת תפקידו היה נציג בוועדה למינוי שופטים. נוה נחשב לאחד האנשים החזקים במערכת המשפט, גם בזכות קשריו עם שרת המשפטים איילת שקד. הוא התפטר מתפקידו לאחר ששמו נקשר למרכזן של שתי פרשות: הראשונה, שבה הוא מואשם בהתנהלות פלילית בכניסה וביציאה מהארץ, כשהבריח, לפי האישום, אישה ללא דרכון לישראל. השנייה והחמורה ביניהן – פרשה שנקראת בפי הציבור "מינוי תמורת מין", ובה לפי החשד קודמו שופטות בישראל בתמורה לשוחד מיני, והוא נחשב לחשוד המרכזי בה.

פרשת מעברי הגבול

בפרשה זו הוגש כתב אישום נגד אפי נוה, ובחקירתו סיפר, על-פי הפרסומים, כי כדי למנוע מאשתו, איתה החל בהליכי גירושים, לגלות על טיסה עם המאהבת שלו, הוא הבריח אותה דרך ביקורת הדרכונים ביציאה מהארץ בתחילת אוקטובר 2018. לפי אותם הפרסומים, נוה טען שאשתו הצמידה לו מעקב של חוקרים פרטיים, ולכן סייע לחברתו ביציאה ובכניסה בנמל התעופה ללא דרכון ולא אישור. לאור כתב האישום בפרשה זו, נוה הודיע כי הוא פורש מהוועדה למינוי שופטים.

פרשת מינוי תמורת מין

בינואר 2019 פורסם שנוה נחקר באזהרה בחשד לקידום שופטות בתמורה לשוחד מיני. על רקע חשיפה הפרשה התפטר מתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין. בנוסף לנוה, פורסם שנחקרו גם שופטת בבית משפט השלום שעל פי החשד מונתה לתפקיד לאחר שקיימה איתו יחסי מין, ועורכת דין שעל-פי החשד גם היא קיימה יחסי מין עם נוה כדי שיקדם את בעלה, לשופט בבית משפט מחוזי. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום, ועל כן שמות שתיהן לא נחשפו. על פי פרסומים, נחקרת גם האפשרות שנוה השתמש במעמדו כדי לסייע למתמחות לעבור את בחינות הקבלה ללשכת עורכי הדין.

בהמשך פורסמו פרטים על הדרך בה נחשפה הפרשה. על-פי אותם הפרסומים, העיתונאית הדס שטייף השיגה טלפון ישן של נוה שהיה שמור בכספת בביתה של רעייתו השנייה, ובתמורה למסירת המידע המצוי בטלפון קיבלה חסינות מהפרקליטות. בהמשך פורסם גם כי נוה הגיש תלונה במשטרה על לקיחת הטלפון הסלולרי שלו ללא רשות ועל פריצה אליו. כמו כן, פורסם שהוא פתח בהליכי תביעה שלה ושל גלי צה"ל, תחנת הרדיו שבה מועסקת, ואף דרש פיצוי בסך שבעה מיליון שקלים.

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד