• פוסטים
  • המרוץ למפכ"לות – סאגת מינוי מפכ"ל המשטרה החדש בשנת 2018

המרוץ למפכ"לות – סאגת מינוי מפכ"ל המשטרה החדש בשנת 2018

מפכל
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

הסיפור של פרשת המפכ"לות מתחיל בסוף, בסיום כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך – בדצמבר 2018. לפני שעזב את תפקידו, אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, החלו ביוזמה ששוטרים בדרגות שונות יעברו בדיקות התאמה תעסוקתיות הכוללת בדיקת פוליגרף – בהחלט מהלך ראוי לחיזוק הערכיות של משטרת ישראל.

בהמשך, לקראת סיום כהונתו של אלשיך, עלתה סוגיית מינוי מפכ"ל חדש תחתיו. כאן נכנס לתמונה ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי. אדרי לא עבר את בדיקת הפוליגרף, פשוט כיוון שפרש מהמשטרה לפני שהבדיקות החלו. בנובמבר 2018, הודיע ארדן על מינויו של אדרי לתפקיד המפכ"ל, וזאת ללא בדיקת הפוליגרף החשובה. לאחר פניית התנועה לשר ארדן וליו"ר הוועדה למינוי בכירים, אליעזר גולדברג, הוחלט כי אדרי יעבור בדיקת פוליגרף לפני מינויו. בהמשך הוחלט שאדרי לא ימונה למפכ"ל, שכן לאחר הבדיקה נמצא שהוא לא מתאים לתפקיד.

אז מה קרה שם? לפני בדיקת הפוליגרף התקבלה תלונה על אדרי בוועדה למינוי בכירים (לאחר סיום הפרשה התפרסמו בתקשורת טענות לפיהן יתכן שהתלונה הגיעה מסביבתו של המפכ"ל היוצא אלשיך). לאור קבלת התלונה, זימנה הוועדה כמה עדים שיספרו על התנהלותו של אדרי בזמן כהונתו בתפקידיו השונים במשטרה, ביניהם חושף השחיתויות רפי רותם. האחרון טען כי אדרי סילק אותו מתחנת המשטרה, בזמן שבא להעיד על פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, ואף עצר אותו ללא סיבה והפר את זכויותיו.

מכאן מצבו של אדרי החל להתדרדר עוד יותר –רותם טען כי אדרי יצר קשר עם עורך דינו, וביקש לשוחח עמו ולהשפיע על עדותו לפני שיציג אותה בוועדה. בנוסף, ברקע הדברים עמד דו"ח של מבקר המדינה – שעל פי פרסומים הוא זה שהביא לפסילת אדרי. על פי פרסומים על הדו"ח\ עלתה ממנו תמונה המציגה התנהלות פסולה של אדרי בזמן שפיקד על אגף התנועה – "תרבות שקר" באגף, וביטול דוחות וכתבי אישום לקצינים בכירים בנימוק של "פעילות מבצעית".

על אף קביעת הוועדה, השר ארדן ביקש מהוועדה לשנות את החלטתה, ואף שקל להביא את המינוי לממשלה, בכפוף להחלטתו של היועמ"ש מנדלבליט. אך בהמשך פרשה נוספת נחשפה והעלתה, עפ"י מה שפורסם בתקשורת, כי אדרי התייעץ עם בודקת הפוליגרף לפני שנקבע שהיא זו שתערוך את הבדיקה ולא דיווח על הקשר ביניהם לוועדה.

לבסוף הסאגה הסתיימה כאשר אדרי הודיע לארדן שהוא מסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. בהודעתו כתב: ״לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם הייתה לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי".

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד