• פוסטים
  • "תרגיל לוליינות תקשורתי ופוליטי ללא כל אחיזה משפטית": התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועמ"ש שלא לדחות את השימוע בעניינו של רה"מ

"תרגיל לוליינות תקשורתי ופוליטי ללא כל אחיזה משפטית": התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועמ"ש שלא לדחות את השימוע בעניינו של רה"מ

פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (א') מכתב דחוף ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה שלא לאשר את בקשת רה"מ נתניהו לדחיית השימוע בעניינו. "בשל הדחיפות העליונה בבירור אשמתו של רה"מ – המקבל החלטות הרות גורל על עתידה של מדינת ישראל כשעננה כבדה של חשדות מרחפת מעל לראשו – אנו דורשים כי השימוע יתקיים לא יאוחר מיום 10.07.2019"

ב-10.05.2019 אמורים היו עורכי דינו של רה"מ נתניהו לתאם מועד לעריכת שימוע בעניינו, בתיקים 1000, 2000 ו-4000. למרות זאת, כפי שפורסם בתקשורת, פנו עורכי דינו של נתניהו אל היועמ"ש ביום זה בבקשה לדחות את מועד קיום השימוע. בנוסף, על פי פרסומים, לא טרחו עורכי דינו של רה"מ לקבל את חומרי החקירה שנשלחו אליהם. לטענת עורכי הדין יש לדחות את מועד השימוע משני טעמים: הראשון, בשל כך ששכר הטרחה של עורכי הדין לא הוסדר והם לא קיבלו שכר על עבודתם, והשני, בשל כך שמשך הזמן שניתן מרגע פרסום חומרי החקירה ועד למועד האחרון לעריכת השימוע, קצר מדי ולכן "בלתי סביר", נוכח כמות חומרי החקירה ומורכבות האישומים.

לדעת התנועה, יש לדחות טענות אלו מכל וכל. על פי החלטת ועדת ההיתרים בבקשתו של רה"מ נתניהו, רה"מ כלל לא הציג נתונים המצביעים מדוע הוא זקוק לסיוע במימון שכר טרחת עורכי הדין וכלל לא הוכיח כי מיצה את יכולותיו למימון עצמי בטרם פנה לאפיק של קבלת תרומות. שנית, שלושה חודשים הם זמן מספק בהחלט לשם הכנת טיעון, ובוודאי מהווים "זמן סביר" להכנת טיעוניו של רה"מ לקראת השימוע. בנוסף, טענה זו תמוהה ואף נסתרת על ידי עורכי הדין עצמם, שמשתהים באיסוף חומרי החקירה.אם סברו עורכי הדין כי לרשותם זמן קצר בלבד לגיבוש טענותיהם לקראת השימוע, היו בוודאי ממהרים ואוספים את חומרי החקירה בו ביום שהועמדו לרשותם.

הזכות לשימוע בהליך הפלילי מטילה חובה על התביעה לשמוע את טענות החשוד המבקש זאת, כאשר סדר הזמנים הקבוע בחוק מגדיר לחשוד 30 ימים לשטיחת טענותיו, מיום יידועו על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום. כלומר, כל זמן מעבר ל-30 הימים הקבועים בחוק נתון לשיקול דעת רשות התביעה ואין כל חובה או ציפייה מהתביעה להעניק לחשוד זמן נוסף זה לגיבוש והשמעת טענותיו. לאור העובדה שכבר הוענקו לרה"מ – לפנים משורת הדין – שלושה חודשים לגיבוש והשמעת טענותיו, אין כל מקום להיעתר לבקשתו לקבל זמן נוסף, במיוחד לאור החשיבות הציבורית העליונה בבירור אשמתו של רה"מ בהקדם האפשרי.

כפי הנראה, מדובר בתרגיל לוליינות תקשורתי ופוליטי, הנעדר כל ביסוס ואחיזה משפטית, שמטרתו לדחות ככל הניתן את העמדתו הצפויה לדין של רה"מ בעבירות המיוחסות לו. יתרה מכך, ישנן הערכות לפיהן הניסיונות לדחות את מועד השימוע מטרתם לאפשר זמן לקידום  חקיקה המונעת את אפשרות העמדתו של רה"מ לדין. בשל הדחיפות העליונה שבבירור אשמתו של רה"מ – המקבל החלטות הרות גורל על עתידה של מדינת ישראל כשעננה כבדה של חשדות מרחפת מעל לראשו – אנו קוראים ליועמ"ש לעמוד בקביעתו כי השימוע בעניינו של רה"מ יתקיים לא יאוחר מיום 10.07.2019.

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד