• מי אנחנו
    • אודות
    • 31 הישגים
    • צוות
      • חברי הנשיאות
      • ועד מנהל
    • תקנונים
      • קוד אתי
      • תקנון הארגון
      • תקנון ועדת אבירי איכות השלטון
    • דוחות כספיים
  • תחומי פעילות
    • פעילות משפטית
    • פעילות כלכלית
    • הפעילות המוניציפלית
    • מדיניות וחקיקה
    • חושפי שחיתויות
    • שקיפות
    • פעילות אזרחית
  • מה חדש?
    • פעילות עדכנית
    • סיכום חודשי
    • סיכום שנתי – 2020
    • אירועי ״זמן איכות״
  • מאגר מידע
    • הודעות לעיתונות
    • אבירי איכות השלטון
      • אבירי איכות השלטון 2020
      • אבירי איכות השלטון 2019
      • אבירי איכות השלטון 2018
      • אבירי איכות השלטון 2017
      • אבירי איכות השלטון 2006-2016
        • אבירי איכות השלטון 2016
        • אבירי איכות השלטון 2015
        • אבירי איכות השלטון 2014
        • אבירי איכות השלטון 2013
        • אבירי איכות השלטון 2012
        • אבירי איכות השלטון 2011
        • אבירי איכות השלטון 2010
        • אבירי איכות השלטון 2009
        • אבירי איכות השלטון 2008
        • אבירי איכות השלטון 2007
        • אבירי איכות השלטון 2006
      • אבירי איכות השלטון 1995-2005
        • אבירי איכות השלטון 2005
        • אבירי איכות השלטון 2004
        • אבירי איכות השלטון 2003
        • אבירי איכות השלטון 2002
        • אבירי איכות השלטון 2001
        • אבירי איכות השלטון 2000
        • אבירי איכות השלטון 1999
        • אבירי איכות השלטון 1998
        • אבירי איכות השלטון 1997
        • אבירי איכות השלטון 1996
        • אבירי איכות השלטון 1995
    • הליכים משפטיים
    • סיכומי פעילות חודשיים
    • מאחורי הפרשות
    • השחיתות בצוללות: הסיפור המלא
    • המדריך לחושף השחיתות
    • ארכיון התנועה
  • צרו קשר
    • צרו קשר
    • פנייה למחלקה המשפטית
    • הזמנת חוג בית
    • הזמנת פעילות חינוכית
    • עדכוני איכות השלטון בווטסאפ
  • תמכו בנו
    • הצטרפו לתנועה
    • תרמו עכשיו
    • Donate
  • En
תפריט
  • מי אנחנו
    • אודות
    • 31 הישגים
    • צוות
      • חברי הנשיאות
      • ועד מנהל
    • תקנונים
      • קוד אתי
      • תקנון הארגון
      • תקנון ועדת אבירי איכות השלטון
    • דוחות כספיים
  • תחומי פעילות
    • פעילות משפטית
    • פעילות כלכלית
    • הפעילות המוניציפלית
    • מדיניות וחקיקה
    • חושפי שחיתויות
    • שקיפות
    • פעילות אזרחית
  • מה חדש?
    • פעילות עדכנית
    • סיכום חודשי
    • סיכום שנתי – 2020
    • אירועי ״זמן איכות״
  • מאגר מידע
    • הודעות לעיתונות
    • אבירי איכות השלטון
      • אבירי איכות השלטון 2020
      • אבירי איכות השלטון 2019
      • אבירי איכות השלטון 2018
      • אבירי איכות השלטון 2017
      • אבירי איכות השלטון 2006-2016
        • אבירי איכות השלטון 2016
        • אבירי איכות השלטון 2015
        • אבירי איכות השלטון 2014
        • אבירי איכות השלטון 2013
        • אבירי איכות השלטון 2012
        • אבירי איכות השלטון 2011
        • אבירי איכות השלטון 2010
        • אבירי איכות השלטון 2009
        • אבירי איכות השלטון 2008
        • אבירי איכות השלטון 2007
        • אבירי איכות השלטון 2006
      • אבירי איכות השלטון 1995-2005
        • אבירי איכות השלטון 2005
        • אבירי איכות השלטון 2004
        • אבירי איכות השלטון 2003
        • אבירי איכות השלטון 2002
        • אבירי איכות השלטון 2001
        • אבירי איכות השלטון 2000
        • אבירי איכות השלטון 1999
        • אבירי איכות השלטון 1998
        • אבירי איכות השלטון 1997
        • אבירי איכות השלטון 1996
        • אבירי איכות השלטון 1995
    • הליכים משפטיים
    • סיכומי פעילות חודשיים
    • מאחורי הפרשות
    • השחיתות בצוללות: הסיפור המלא
    • המדריך לחושף השחיתות
    • ארכיון התנועה
  • צרו קשר
    • צרו קשר
    • פנייה למחלקה המשפטית
    • הזמנת חוג בית
    • הזמנת פעילות חינוכית
    • עדכוני איכות השלטון בווטסאפ
  • תמכו בנו
    • הצטרפו לתנועה
    • תרמו עכשיו
    • Donate
  • En
חיפוש
סגור
Facebook-f Twitter Youtube Telegram Instagram Whatsapp
גיליון סיכום הפעילות בחודש מאי 2019
ראשי » סיכומים חודשיים » גיליון סיכום הפעילות בחודש מאי 2019

גיליון סיכום הפעילות בחודש מאי 2019

5 ביוני 2019

הגשנה עתירה לבג"צ נגד דחיית השימוע של ראש הממשלה – אם לא הספיקו כל המתנות שקיבל רה"מ במסגרת כתב החשדות של תיק 1000, עכשיו מקבל רה"מ מתנה נוספת, הפעם בדמות דחיית השימוע. הגשנו עתירה לבג"ץ נגד החלטת היועמ"ש לדחות את השימוע. אם היה מדובר בחשוד מן השורה – הוא כנראה היה ניצב בפני כתב אישום כבר מזמן. החלטת היועמ"ש לדחות את השימוע לא סבירה בכלל ועלולה לתת לרה"מ הזדמנות להתחמק מהדין; עוד לפני פירוק הכנסת ה-20, החל רה"מ להפעיל לחצים כבדים על היועמ"ש כדי למנוע את הגשת כתב האישום נגדו, בכפוף לשימוע, לפני הבחירות. בינתיים היועמ"ש אישר את בקשת נתניהו שלא להעביר את חומרי החקירה אל מי מהחשודים, ולדחות את מועד השימוע ל- 10.7.19. אבל זה לא נגמר שם. גם אחרי הבחירות המשיך רה"מ לבצע תרגילים שונים כדי לדחות את העמדתו לדין – עורכי דינו של רה"מ סרבו שוב ושוב לאסוף את חומרי החקירה ולהתחיל להתכונן לשימוע. למרות כל זה הסכים היועמ"ש לדחות את השימוע שוב, ב-3 חודשים נוספים בזמן שחקיקה שתמנע את העמדתו לדין של נתניהו מקודמת בכל הכוח. במקום להעמיד את החשוד במקומו, מעניק לו גם היועמ"ש מתנות. אחרי שפנינו ליועמ"ש בנושא הזה מספר פעמים, ואף דרשנו ממנו לקיים את השימוע לאלתר לאור הניסיונות לקדם את חוק החסינות –  והוא לא עשה כן, הגשנו עתירה לבג"צ.

עתרנו לבג"צ: בכיר בביטוח הלאומי נמצא בניגוד עניינים, הציבור מפסיד מאות מיליונים והמדינה לא עושה כלום? – בשנת 2017 פורסם דוח מבקר המדינה ובו הצטיירה תמונה עגומה לפיה הביטוח הלאומי לא מיצה את הפוטנציאל הכספי בתביעות מחברות הביטוח, מה שהביא להפסדים של מאות מיליונים לקופה הציבורית. בין השאר הוזכר בדו"ח הסכם שערכו בביטוח לאומי עם חברת ״אליהו ביטוח״, ונקבע שיועמ"ש הביטוח הלאומי, עו"ד רוזנצווייג,  הכיר אישית את בעל השליטה באליהו ביטוח, פעל שלא לפי כללי המינהל התקין ובמצב של חשש לניגוד עניינים. לפי המבקר מדובר בעבירת משמעת אם לא יותר מזה. הסכום שבביטוח לאומי ויתרו עליו רק בהסכם מול אליהו ביטוח, עפ"י הערכת משרד המבקר, מגיע ל-35 מיליון ₪; המבקר העביר ליועץ המשפטי לממשלה את החומרים כדי שיבדוק  אם בוצעו עבירות פליליות ומשמעתיות, ולמרות שלפי החוק ליועמ"ש היו שישה חודשים להחליט בעניין – זמן רב אחרי שהם נגמרו עוד כלום לא התקדם. אם כל זה לא מספיק, בשלב מסוים היועמ"ש החליט שרוזנצווייג לא יוכל להמשיך לעסוק בנושא ועליו להעביר את הטיפול בתביעות מהסוג הזה למישהו אחר. למרות זאת, הגיע אלינו מידע לפיו יש חשש, לכאורה, שרוזנצווייג ממשיך לעסוק בזה בעקיפין; כל המחדל הזה מתחילתו ועד סופו דורש טיפול הרבה יותר רציני – ולכן עתרנו לבג"צ גם נגד היועמ"ש וגם נגד הביטוח הלאומי בדרישה שסוף סוף יפעלו לחקור עד הסוף את הפרשה הזו ולטפל בה.

פנינו ליועמ"ש: דורשים השלמת חקירה בפרשת הצוללות – בתחילת חודש אפריל פורסם שמבקר המדינה העביר ליועמ"ש חומרים שנאספו במסגרת ההליכים שקיים ראש הממשלה בפני הוועדה למתן היתרים (במסגרת הבקשה שלו למימון ההוצאות המשפטיות שלו ע"י תורמים). על פי הפרסומים, החומרים האלה העלו חששות לביצוע עבירות פליליות מצד רה"מ, סתירות מהותיות בדבריו מול הוועדה עוד משנת 2009 ודפוס פעילות של מסירת דיווח חלקי מצד רה"מ לגבי מערכת היחסים בינו לבין בן דודו, נתן מיליקובסקי. נזכיר כי פנינו כבר מספר פעמים ליועמ"ש בדרישה להורות על השלמת חקירה בתיק 3000, הן בעקבות חשיפת האישור לעסקת מכירת הצוללות בין גרמניה ולמצרים, והן קשריו העסקיים של רה"מ עם בן דודו והמניות בהן החזיק בחברת GrafTech. כעת, עם המידע החדש ממבקר המדינה והימנעותו של רה"מ מפנייה נוספת לוועדה או מחשיפת חומרים על קשריו העסקיים עם בן דודו, נעשה ברור עוד יותר שחייבים לבצע את השלמת החקירה. לכן דרשנו מהיועמ"ש להורות לאלתר על השלמת חקירה בעניין.

פנינו לשר הרווחה: דורשים לטפל ברצינות בנושא האסונות באתרי הבנייה – לאחרונה ראינו שוב ושוב אסונות באתרי בנייה ומדובר במכת מדינה של ממש.  רק בחודש הנוכחי ראינו מספר תאונות, שאחת מהן גרמה למותם של ארבעה עובדים.. כבר ב-2016 פנינו אל שר הרווחה, חיים כץ, שאחראי על מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ודרשנו שיבדוק את המערך שנמצא תחת משרדו. כבר לפני 3 שנים גילינו שמספר המפקחים עמד על 18 בלבד שאחראים על לא פחות מ-130,000 אתרי בנייה! אבל במקום לטפל בבעיה, לאחרונה התפרסם שמספר הפקחים לא רק שלא עלה אלא ירד ל-13, והחברה הישראלית משלמת בדם. את מה שהיה אפשר לתקן כבר אז, חייבים לעשות עכשיו – שלחנו שוב מכתב לשר הרווחה ודרשנו להקים ועדה מיוחדת שתבחן את התנהלות מערך הפיקוח במשרד, במקום להסתפק רק בחקירה משטרתית, ולנקוט ברפורמות מרחיקות לכת למניעת האסון הבא.

דורשים מהיועמ"ש לבדוק: מדוע מנעה הפרקליטות את חקירת מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו? – לאחרונה פורסמו ידיעות לגבי הדו"ח החדש של נציבות הביקורת על הפרקליטות. לפי פרסומים, הנציב מצא שצמרת הפרקליטות, כולל פרקליט המדינה כיום, המשנה לפרקליט לשעבר, וראש מח"ש לשעבר, מנעו בדיקת טענות שהגיעו אליהם על יחסים "מיוחדים" בין המפכ"ל לשעבר דנינו לבין קצינה שכונתה צ'. כל זה בזמן שבעניינו של קצין בכיר אחר, שעלו לגביו טענות דומות, הוחלט שכן לפתוח בבדיקה. הנציב טען שהליך בדיקה בררני שכזה, שנגוע בשיקולים זרים והעדפת מקורבים, בלי שהוצג שום הסבר סביר להחלטה, הוא לא מתקבל על הדעת. אנחנו פנינו ליועמ"ש ודרשנו שיורה על בדיקה מעמיקה בנושא הממצאים שעולים מהדו"ח, כולל הליך האכיפה הבררני כלפי המפכ"ל לשעבר.

עוד על שולחן התנועה החודש: לפני פיזור הכנסת פנינו לראשי הסיעות בדרישה להימנע מהצעד הנ"ל: מדובר מבזבוז של 2.5 ₪ לציבור עבור גחמות פוליטית ◆ בעת קיום המו"מ הקואליציוני פנינו לרוה"מ ודרשנו ממנו להרכיב ממשלה ובה עד 18 שרים בלבד; בנוסף התרענו בפני היועמ"ש שכל עיגון של טובת הנאה אישית בהסכם קואליציוני, עלולה להיות עבירה פלילית; עוד בהקשר המו"מ הקואליציוני, דרשנו מהיועמ"ש שלא יאשר את מינויו של דרעי לשר פעם נוספת, בשל היותו עבריין מורשע ◆ פנינו לוועדת ההיתרים, הדנה בבקשתו של רוה"מ למימון הוצאותיו המשפטיות ע"י תורמים, ודרשנו ממנה לדחות את הבקשה. נתניהו מסרב שוב ושוב להעביר לוועדה את המידע שהיא מבקשת – ולכן אין לקבל את בקשתו. בנוסף, דרשנו מהוועדה להגיש נגד נתניהו הליך ביזיון בית המשפט – כיוון שהוא מסרב לקיים את פסיקת בג"צ להעביר לוועדה את המידע הפיננסי הרלוונטי.

« הקודם
הבא »
פוסטים אחרונים
  • התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: לא ברור כיצד ניתן לדרעי אישור להשתתף בדיוני הקבינט
  • התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ: לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בפרשת המתנות
  • התנועה לאיכות השלטון: "רואים בחומרה רבה את הכוונות לפגוע בתאגיד "כאן" או בעצמאות"
  • התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש: נמקי מדוע טרם נפתחה חקירה פלילית נגד עידית סילמן
  • התנועה לאיכות השלטון בפנייה למפכ"ל: שמור על זכות המחאה
תגובות אחרונות
    ארכיונים
    • ינואר 2023
    • דצמבר 2022
    • נובמבר 2022
    • אוקטובר 2022
    • ספטמבר 2022
    • אוגוסט 2022
    • יולי 2022
    • יוני 2022
    • מאי 2022
    • אפריל 2022
    • מרץ 2022
    • פברואר 2022
    • ינואר 2022
    • דצמבר 2021
    • נובמבר 2021
    • אוקטובר 2021
    • ספטמבר 2021
    • אוגוסט 2021
    • יולי 2021
    • יוני 2021
    • מאי 2021
    • אפריל 2021
    • מרץ 2021
    • פברואר 2021
    • ינואר 2021
    • דצמבר 2020
    • נובמבר 2020
    • אוקטובר 2020
    • ספטמבר 2020
    • אוגוסט 2020
    • יולי 2020
    • יוני 2020
    • מאי 2020
    • אפריל 2020
    • מרץ 2020
    • פברואר 2020
    • ינואר 2020
    • דצמבר 2019
    • נובמבר 2019
    • ספטמבר 2019
    • אוגוסט 2019
    • יולי 2019
    • יוני 2019
    • מאי 2019
    • אפריל 2019
    • מרץ 2019
    • פברואר 2019
    • ינואר 2019
    • דצמבר 2018
    • נובמבר 2018
    • אוקטובר 2018
    • ספטמבר 2018
    • אוגוסט 2018
    • יולי 2018
    • יוני 2018
    • מאי 2018
    • אפריל 2018
    • מרץ 2018
    • פברואר 2018
    • ינואר 2018
    • מרץ 22
    קטגוריות
    • אירועים
    • ארכיון אירועים
    • בלוג
    • הודעות לעיתונות
    • סיכומים חודשיים
    • פעילות עדכנית בתנועה​
    כלים
    • התחבר
    • פיד רשומות
    • פיד תגובות
    • WordPress.org
    • 02-5000073, 02-6633400
    • 02-5000076
    • office@mqg.org.il
    • התנועה למען איכות השלטון בישראל
      רח' יפו 208, קומה 9, ירושלים
    • ת.ד. 36054
      ירושלים, מיקוד: 9136001
    • פעילות משפטית
    • פעילות כלכלית
    • פעילויות מוניציפלית
    • מדיניות וחקיקה
    • חושפי שחיתות
    • שקיפות
    • פעילות אזרחית
    • פעילות עדכנית
    • לוח אירועים
    • הודעות לעיתונות
    • הליכים משפטיים
    • טופס פניות הציבור
    • דרושים
    • תנאי שימוש וביטול
    • מדיניות פרטיות

    הרשמו לניוזלטר התנועה לקבלת כל העדכונים

      Facebook-f Twitter Youtube Telegram Instagram Whatsapp

      עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

      Made by: Minuf Digital

      גלילה לראש העמוד