התרגיל המסריח של ח"כ גדי יברקן

Hatargil Hamasriach
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

ברגע האחרון לפני סגירת הרשימות, ח"כ גדי יברקן, שכיהן בכנסת מטעם סיעת "כחול לבן", החליט שהוא עובר למפלגת הליכוד. אך על-פי מה שפורסם, לא מדובר כאן בשינוי אידיאולוגי פתאומי שעבר על הח"כ יברקן – אלא אך ורק בעניין של רדיפה אחר הכסא, שדרוג המעמד וקידום האינטרס האישי. כל מה שרע בפוליטיקה של השנים האחרונות – במעשה אחד.

עפ"י מה שפורסם, ח"כ יברקן אמר שקיבל הצעה טובה יותר ממפלגת הליכוד – שדרוג למקום 20 ברשימה – ואיים על ראשי מפלגתו שאם לא יענו על הצעה זו בהצעה טובה יותר – יערוק למפלגה השנייה. מי שיקרא את הדברים ללא הקשר עלול לחשוב שאנחנו מדברים כאן על מכירת רכב או דירה, אבל אנחנו מדברים כאן על כהונה בכנסת ישראל – קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. כהונה שאמורה להיות סביב ייצוג הציבור, דאגה לאינטרס הציבורי, אידיאולוגיה, עקרונות וערכים.

זו כמובן לא הפעם הראשונה שדבר מעין זה קורה בפוליטיקה הישראלית. עריקה ממחנה למחנה הייתה תופעה בזויה בפוליטיקה הישראלית עוד בשנות החמישים וכונתה "כלנתריזם" על שמו של רחמים כלנתר שערק מסיעה לסיעה בעיריית ירושלים תמורת אתנן פוליטי. גם המקרה של ח"כ יברקן הוא כלנתריזם מובהק – מעבר ממפלגה למפלגה תמורת הטבה אישית בלבד – ללא שום סיבה אידיאולוגית או ערכית.

בשנת 1990 הובילו שמעון פרס וחיים רמון ממפלגת העבודה תרגיל פוליטי מכוער שזכה בציבור לכינוי "התרגיל המסריח", כשניסו להדיח את יצחק שמיר (מהליכוד) מראשות הממשלה. במסגרת התרגיל, שכנעו רמון ופרס חברי כנסת מהליכוד לערוק ממפלגתם ולעבור למחנה של מפלגת העבודה במהלך אופורטוניסטי וללא שמץ של אידאולוגיה. הכלנתריזם הבוטה הביא אז למחאה ציבורית נרחבת תחת הכותרת "מושחתים – נמאסתם" – מחאה שהביאה להקמתה של התנועה לאיכות השלטון, שזה היה המאבק המכונן שלה. הציבור נגעל מהמהלך הציני של פרס ושאר הפוליטיקאים המעורבים בתרגיל.

גם היום, הציבור צריך להזכיר לנבחריו שהוא שולח אותם לכנסת בשביל לייצג אותו, לדאוג לצרכיו, לממש את ערכיו – ולא בשביל לדאוג לקידומם האישי.

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד