התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ להוצאות צווים שיקפיאו לאלתר את חלוקת הכספים על ידי משרד הפנים. זאת כדי שניתן יהיה לבדוק את אופן חלוקת הכסף, שנקבע בצורה חפוזה ואשר משפיע באופן ישיר על אוכלוסיות מוחלשות מכל הסקטורים של החברה הישראלית. מהתנועה נמסר: "דווקא בעת משבר כלכלי-חברתי חמור, שגרם לעלייה מטאורית במספר הנזקקים, יש לוודא שכספי הציבור מושקעים בצורה הנכונה והיעילה ביותר לטובת הציבור".
חה"כ ממפלגת ש"ס קבעו בתיקון לחוק יסוד משק המדינה כי סכום אסטרונומי של 700 מיליון ש"ח לטובת ביטחון תזונתי יועבר דווקא למשרד הפנים, ולא למשרד הרווחה שהנושא תחת אחריותו ומבלי שיוגדרו אמות המידה ברורות לפיהם יחולק הכסף.
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״נושא הביטחון התזונתי אינו אמור להימצא תחת משרד הפנים כלל אלא תחת משרד הרווחה, שכבר הפעיל מיזם לביטחון תזונתי שפועל בצורה מקצועית, הדורש רק כ-20 מיליון ש"ח לשנה, ואף הוכיח את יעילותו בשיפור רווחת הנזקקים באופן משמעותי״.
נראה כי בכוונת משרד הפנים, שלא פועל לפי תכנית מוסדרת, לחלק את ה-700 מיליון שקלים במכרז תווי מזון, לפי קריטריון הנחה בארנונה. מאחר ובאופן "מסורתי" ומסיבות שונות, מקבלים משקי בית חרדים משמעותית יותר הנחות בארנונה, הם גם צפויים ליהנות באופן חריג ממכרז תווי מזון, ביחס לגודלם באוכלוסייה. בנוסף, התווים לא יוגבלו לרכישת מזון בלבד ולא תינתן עדיפות למזון ומוצרים בריאים (לעומת המיזם המקצועי של משרד הרווחה). יתרה מכך, התווים יחולקו בהתאם למספר הנפשות במשפחה – למרות העלויות הפוחתות של גידול ילדים ומבלי לתת את הדעת למשפחות חד הוריות וגרושות. לפי הדברים האלו, עולה החשש כי המטרה האמיתית של המכרז רחוקה מלהיות הענקת ביטחון תזונתי.
למעשה, נראה כי השר דרעי בוחר, במקום להטיב עם נפגעי הקורונה ולקחת בחשבון את העלייה החדה במספר העניים, לנכס את הכסף למשרד הפנים ולחלקו לאוכלוסייה החרדית על ידי "תפירת" מכרז עבורם. התנועה סבורה כי יש לחלק את ה-700 מיליון ש"ח, שמלכתחילה נועדו לנפגעי משבר הקורונה, באופן שוויוני.