התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד התחבורה ודרשה לקבל מידע לגבי בחירתו של שילה אדלר לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות בתחבורה. לעמדת התנועה, תנאי הסף הנמוכים במכרז לתפקיד, יחד עם זיקתו הפוליטית המובהקת של אדלר למפלגת הליכוד בה חברה שרת התחבורה מירי רגב, מעלה חשש מהותי שמינויו נובע ממניעים פוליטיים שאינם מן המניין.
כבר בעת פרסום המכרז לתפקיד, התנגדה התנועה לאיכות השלטון להשמטת דרישת הניסיון המקצועי בטענה כי הדבר מעלה חשש כבד שהמכרז הותאם למידותיהם של מועמדים אשר אינם עומדים בתנאי הסף הנהוגים במשרה. ואכן, מינוי שילה אדלר מוכיח כי תנאי המכרז אפשרו לאדם הנעדר כישורים מקצועיים רלוונטיים ולמעשה חסר ניסיון בכל הקשור לתחבורה ותשתיות, להתמנות לתפקיד ראש המינהל – תפקיד מקצועי לעילא ולעילא. עוד ציינה התנועה כי העובדה שזו אינה הפעם הראשונה שמשרד התחבורה מפרסם מכרז בו תנאי הסף נמוכים מהמצופה, מעלה תמונה מדאיגה ביותר שמא משרד התחבורה אימץ שיטה פסולה של ניסוח מכרזים בדרך מתוחכמת על מנת לאפשר למועמדים לא ראויים להתמנות לתפקידים בכירים במשרד.